Przedsiębiorcze i odważne przygotowały pierwszą edycję fenomenalnego, pełnego inspiracji spotkania managerek, dyrektorek i Prezesek z dolnego śląska, które zmotywowało do działania, przekazało wiele wiedzy oraz pomogło nawiązać kontakty biznesowe panią. Spotkanie kameralne we Wrocławiu kobiet biznesu i pracujących kobiet, to jedyne w swoim rodzaju wydarzenie, podczas którego w jednym miejscu spotka się 40 przedsiębiorczych osób, żądanych wiedzy, kontaktów, szukających nowych możliwości. To wydarzenie, podczas którego mogliśmy zwiedzić wspaniałe Centrum Wody Hydropolis wraz z wspaniałym przewodnikiem Kamilem.
Uczestniczki spotkania zostały przywitane przez gospodynię, Wiolę Samborską wraz z jej zespołem, która jest dyrektorką Hydropolis. Panie przygotowały dla nas wspaniałe miejsce.
Następnie nasze wspaniałe prowadzące przedstawiły zasady panujące podczas tego wydarzenia.
Dzień dobry. Bardzo nam miło, że możemy się z Wami dziś zobaczyć. Jak wrzesień, to … dzieci zaczynają szkolę a dorośli zapisują się na nowe aktywności, często to nowe postanowienia a ja chcę powiedzieć, że jak wrzesień, to spotykają się kobiety biznesu Przedsiębiorcze i Odważne. A to dopiero początek, bo
dzisiaj jest nasze pierwsze spotkanie. Możecie dodać nam otuchy brawami…
Dlaczego powstały Przedsiębiorcze i Odważne, to temat pierwszego wystąpienia – Drogie panie do rzeczy. Jesteśmy tu po to, aby rozmawiać w gronie managerek, dyrektorek różnych specjalizacji, jesteśmy tutaj po to, aby się lepiej poznać biznesowo i aby się zainspirować sobą i wymienić się swoimi praktycznymi doświadczeniami. Właśnie ta praktyczność przekazywanej wiedzy leży u podstaw naszych spotkań
Zależy nam bardzo, abyśmy nie tylko mówiły my, ale także chcemy rozmawiać wspólnie, chcemy Was słuchać i poznać. Nie spodziewałam się, że pomysł na spotkania przedsiębiorcze i odważnie poniesie się tak szeroko we Wrocławiu i okolicach. Nie miałyśmy żadnej promocji tego wydarzenia. Wszystkie panie są tutaj z osobistego zaproszenia mojego lub osób, które wierzą w idee społeczności kobiet biznesu. Dziękujemy Wam bardzo, że tutaj jesteście, dziękujemy za zaufanie. Ostatnio czytałam statystyki, że 6 na 10 kobiet nie czuje wsparcia wśród kobiet, nie cieszy się z nowego biznesu z awansu koleżanki. Tym bardziej cieszę, że jesteście tutaj dzisiaj. Skąd pomysł na to wydarzenie… Każdy człowiek i każda organizacja mogą wyjaśnić, CO robią. Niektórzy z nas potrafią pokazać, CZYM różnią się od innych. Jednak tylko nieliczni są w stanie jasno wyartykułować, DLACZEGO robią to, co robią. DLACZEGO nie ma nic wspólnego z finansami i zyskami.
Dla nas tym dlaczego są dwa zdarzenia pierwsze, to pandemia. To co się stało w trakcie pandemii, która trwała 2 lata, utwierdziło mnie w przekonaniu, że spotkania online, nigdy nie zastąpią spotkań na żywo. Widzę jak bardzo jest to potrzebne i widzę jak duże dla mnie ma znaczenie, widzę ile to daje. Ale spotkanie na żywo z przyjaciółką i koleżanką, to nie to samo, co spotkanie w grupie społecznej, która kieruję się swoimi wartościami, bo zgodnie z badaniami, to tzw. słaba wieź społeczna przynosi największy skutek.
Słaba wieź społeczna, Łączy ludzi mających wspólnych znajomych i przynależących do tych samych sieci społecznych, nie powiązanych jednak silną więzią przyjaźni. Ludzie ze słabych więzi społecznych umożliwiają dostęp do ludzi, do których nigdy nie miałabyś dostępu. Słabe więzi społeczne, są bardziej wpływowe niż bliskie przyjaźnie. Lepiej się rozprzestrzeniają. Spotykają się co miesiąc, dowiadujesz się o nowych szkoleniach, nowych restauracjach Wrocławia, nowych poglądach, pomysłach i trendach. Ważna jest tutaj presja grupy, która zachęca do rozwoju, do działania.
Następnie na scenę zaprosiliśmy Anię Sobczak – psycholog, która przedstawiła wykład na temat pewności siebie i wizji szefowej w biznesie. Skąd się bierze brak pewności siebie? Może być też temat: Znaczenie pewności siebie w tworzeniu marki liderki w biznesie. Jak pewności siebie wspiera cechy lidera-kobiety: 3xA: Autentyczność, Asertywność i Autorytet. Na wstępie wprowadziła uczestniczki w to, czym jest pewność siebie rozumiana potocznie i według definicji psychologów. Przedstawiła komponent emocjonalny pewności siebie, jakim jest samoocena, oraz komponent poznawczy, jakim jest samowiedza. Posłużyła się przykładami z życia, aby wskazać, jak u siebie można identyfikować te komponenty, jak na nie wpływać. Następnie pokazała, jak pewność siebie wpływa na trzy cechu lidera – w naszym kontekście lidera-kobiety: – Autentyczność, która wymaga odwagi do wyrażenia siebie, odporności na krytykę za ewentualne wyróżnienie się czy odmienność od oczekiwanych zachowań „przystających kobiecie” – Asertywność, w męskim świecie biznesu nie do końca akceptowana u kobiet – nasza kultura wychowania uzależnionego od płci (dziewczynki mają być uległe a chłopcy rywalizować i „nie płakać”) oraz stereotypy (jak kobieta ma być opiekuńcza) nie tworzą środowiska przychylnego silnym i zdecydowanym kobietom, które chcą zarządzać zespołem sprawiedliwie ale stawiając oczekiwania i cele, – Autorytet – nie ma szans zbudowania go bez poczucia własnej wartości, która daje poczucie kompetencji bez potrzeby udowadniania tego (np poniżając innych), siłę do bronienia swoich przekonań i wartości, nawet gdy są one kontrowersyjne czy odmienne od standardów (charyzma czasem wymaga przeciwstawienia się przyjętym ograniczającym regułom), oraz konsekwencję i wytrwałość w dążenia do realizacji celów, stawiającym lidera jako wzór do naśladowania i budzące szacunek.
Następnie Panie zaprosiliśmy na przerwę kawową.
Następnie przeszliśmy do gry integracyjnej, której celem było zaprezentowanie siebie jako liderki. Każdy stolik może wylosować jedno z 4 zagadnień: pewność siebie, asertywność, autentyczność i autorytet. Każdy dostanie opis case swojego tematu. Grupa zdecyduje, czy chce porozmawiać na temat tego casu lub sytuacji jednej z uczestniczek. Zadanie polega na przedstawieniu się za pomocą karty, która oddaje moją własną ocenę siebie.
W trakcie naszego spotkanie, panie mogły wykonać profesjonalne zdjęcia biznesowe.
Na samym końcu nasza wspaniała gospodyni Magda Dyderska – liderka obszaru marketingu w Hydropolis, przybliżyła uczestniczką akcję #PijKranówkę, to społeczna inicjatywa MPWiK S.A. we Wrocławiu i Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis. Akcja promuje ideę zrównoważonego rozwoju. Zrodziła się z pytania o to dlaczego w kraju, w którym prawie każdy ma bezpośredni dostęp do wysokiej jakości wody, wciąż kupujemy wodę butelkowaną? Picie kranówki to same korzyści – dla zdrowia, dla domowego budżetu i dla środowiska. Woda dostarczana przez wrocławskie MPWiK jest bezpieczna, zdrowa i przede wszystkim tańsza od butelkowanej – jeden litr kranówki kosztuje mniej niż jeden grosz. Jeśli wybierzesz kranówkę zamiast wody butelkowanej, to w ciągu roku w Twoim portfelu zostanie ponad 1000 zł i oszczędzisz środowisku 19 kg plastiku.
Dziękujemy, że byłyście z nami. Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu „Przedsiębiorcze i Odważne”